رئیس هیئت مدیره رجا:

هزینه بخشی از بلیت های رجا هنوز به مسافران برگردانده نشده است

هزینه بخشی از بلیت های رجا هنوز به مسافران برگردانده نشده است به گزارش فراز برج رئیس هیئت مدیره شركت رجا اظهار داشت: تا امروز درصد قابل توجهی از هزینه بلیت های خریداری شده به مسافران برگشت داده شد ولی به علت ضرر و زیان مالی شركت هنوز برخی از مسافران طلبكار هستند.



به گزارش فراز برج به نقل از رجا، علیرضا محمودی درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در قطارهای مسافری اظهار داشت: از همان آغاز اجرای این طرح، پروتکل های بهداشتی مختلفی را به صورت دقیق اجرا کردیم و برای جلوگیری از انتشار کرونا در قطارهای مسافری رجا، طرح فاصله گذاری اجتماعی به شیوه جدید طراحی شده است که بر مبنای آن حداکثر ظرفیت هر کوپه به جز هنگامی که اعضای یک خانواده در کنار هم می نشینند، حداکثر دو نفر در نظر گرفته شده است.
محمودی اضافه کرد: کلیه کارکنان قطارها مجهز به وسایل حفاظتی همچون ماسک و دستکش هستند و ضدعفونی کوپه ها در مبدا و مقصد و گندزدایی راهروها و سرویسهای بهداشتی قبل از شروع حرکت و در زمان سیر به صورت دقیق انجام می شود و از اواسط هفته آینده هم بسته های بهداشتی در اختیار مسافران قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هیچ هزینه ای به نرخ بلیت ها اضافه نشده است، تصریح کرد: بر مبنای طرح فاصله گذاری اجتماعی اگر بلیت یک کوپه به صورت خانوادگی خریده شود، محدودیتی از نظر فاصله گذاری در کوپه ایجاد نخواهد شد و اعضای یک خانواده چهار نفره می توانند در کنار هم در یک کوپه بنشینند.
رئیس هیئت مدیره رجا اضافه کرد: اگر مسافران بلیت های یک کوپه چهارنفره را به صورت انفرادی خرید کنند، در آن کوپه تا سقف دو مسافر جای خواهند گرفت تا فاصله حدود ۱/۵ متری مورد نظر وزارت بهداشت رعایت شود.
محمودی در مورد اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان نمود: تذکرات لازم به مسؤلان قطارها داده شده که تا حد امکان از عدم رعایت نکات بهداشتی مورد تاکید جلوگیری نمایند.
وی با اشاره به اینکه رجا یک شرکت دولتی نیست و در این شرایط هم درآمد رجا و دیگر شرکت های مسافری ریلی تقریباً نزدیک صفر است اظهار داشت: با وجود اینکه هیچ دستگاهی اجرای این پروتکل ها را به رجا ابلاغ نکرده بود اما به صورت داوطلبانه طرح فاصله گذاری اجتماعی را تحت نظارت شرکت راه آهن اجرا می نماییم.
محمودی کاهش حجم تقاضای سفر در ماه فروردین را نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر از ۹۵ درصد اعلام نمود و اضافه کرد: بر این اساس قطارهای خویش را با عنایت به تعداد مسافران تجمیع و برنامه سفر خیلی از قطارها را لغو کردیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت رجا با اشاره به هزینه هایی که به شرکت تحمیل شده است اظهار داشت: طبق آخرین گزارش ها از آغاز انتشار کرونا تا امروز در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان وجه را باید به مسافران باز می گرداندیم که بخش زیادی از این مبالغ مربوط به بلیت هایی می شود که مسافران لغو کردند و ما بر مبنای دستور راه آهن باید ۱۰۰ درصد وجه دریافتی را مسترد می کردیم که تا امروز درصد قابل توجهی از این ارقام برگردانده شده است، ولی به علت ضرر و زیان مالی شرکت در اثر کاهش حجم سفرها هنوز برخی از مسافران از آژانس ها و سرویسهای اینترنتی فروش بلیت طلبکار هستند که امیدواریم در هفته های آتی بتوانیم با تأمین وجه برای سامانه های فروش، پرداختی بلیت های استردادی به مسافران هم کامل شود.


منبع:

1399/02/22
17:27:49
5.0 از 5
3080
تگهای خبر: اینترنت , دستگاه , راه آهن , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان