مقام مسئول در كشتیرانی:

كرایه های حمل كالا با كشتی تعدیل شود

كرایه های حمل كالا با كشتی تعدیل شود مدیرعامل كشتیرانی خزر، كاهش كرایه حمل دریایی كالا با هدف مساعدت در تسهیل بیشتر تجارت دریایی در دوره تحریم ها را پیشنهاد نمود.


به گزارش فراز برج به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کاپیتان داوود آبداری تفتی با اعلان اینکه در گذشته نه چندان دور، هزینه کرایه‌ی حمل محمولات کانتینری، دغدغه‌ی اول صاحبان کالا و مشتریان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار نمود: بعد از اعمال تحریم ها و محدودیت های ظالمانه مقابل این شرکت و سوء استفاده هایی که توسط برخی شرکت های در رابطه با حمل و نقل کانتینری بوجود آمد، تامین امنیت و سرعت مطلوب در تحویل محمولات مورد توجه مشتریان کشتیرانی قرار گرفته است. وی ادامه داد: گواه این مدعا، نابه سامانی و بهم ریختگی شدید نرخ های کرایه‌ی حمل کانتینری در نیمه اول سال ۹۹ است که بنا بر اظهارات مشتریان محترم، نرخ های حمل در بازار، بسیار بالاتر از نرخ های اعلامی از طرف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود. بگفته تفتی بطور کلی نرخ تمام شده کرایه‌ی حمل در صنعت کشتیرانی خصوصاً در بخش حمل کانتینری تابع عوامل مستقیم و غیرمستقیم بسیاری است که همچون مهم ترین این عوامل می توان به هزینه‌ی سوخت خصوصاً سوخت کم سولفور، عوارض و هزینه های بندری و گذرگاهی مبادی و مقاصد، هزینه های پرسنل دریایی (با الزام مطابقت با استانداردهای جهانی) و همین طور هزینه های تعمیر و نگهداری کشتی ها (که باتوجه به محدودیت های به وجود آمده به ناچار با هزینه ای بالاتر از نرخ های بازار انجام می گردد) و نرخ ارز و … اشاره نمود. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر که از شرکت های عضو گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شمرده می شود با اعلان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، اشاره کرد: این گروه صاحب ناوگان ملی و بعنوان پرچمدار و پیشرو در حمل محمولات دریایی خصوصاً کالاهای اساسی کشور است بدین سبب با وجود ساختار غیردولتی خود، همیشه مصلحت اندیشی و نگرش ملی را بر منافع سودآورانه ترجیح داده و خود از مدعیان لزوم تعدیل در نرخ های کرایه‌ی حمل است. وی با تاکید بر اینکه تعدیل نرخ کرایه‌ی حمل با توجه به عوامل یاد شده، همکاری دستگاه های در رابطه با حمل و نقل دریایی کشور را می طلبد، اظهار داشت: این دستگاه ها نقشی اساسی در تسهیل و مهیا ساختن زیرساخت های در رابطه با موضوع را ایفا می کنند که همچون مهم ترین آنها می توان به وزارت نفت، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی اشاره نمود. تفتی همکاری و تعامل این دستگاه ها را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار حیاتی و حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: افزایش این همکاری ها با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای تعدیل هرچه بیشتر نرخ های کرایه حمل فراهم می سازد. وی با یادآوری اینکه عوامل مؤثر در قیمت تمام شده مانند عوارض بندری و گذرگاهی بنادر خارجی، خارج از اختیار کشتیرانی ها همچون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، اشاره کرد: با این وجود این شرکت تمام تلاش خودرا در جهت کاهش حداکثری این هزینه ها به کار بسته است. این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود پیشنهاداتی را بمنظور تعدیل هرچه بیشتر نرخ های کرایه حمل در امتداد مساعدت در تسهیل تجارت دریایی، ارائه کرد و در این زمینه اظهار داشت: با توجه به این که نیمی از سهم قیمت تمام شده کرایه حمل را قیمت سوخت مصرفی شناورها به خود اختصاص می دهد، تعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ارائه انواع سوخت مورد نیاز به صورت یارانه ای می تواند کمک شایان توجهی در کاهش هزینه‌ی تمام شده حمل باشد. وی همین طور با اعلان اینکه تعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه تخفیفات حداکثری در تعرفه ها در امتداد کاهش نرخ کرایه‌ی حمل بسیار مؤثر است، اشاره کرد: این تخفیف ها و محاسبه تعرفه های خدمات از طرف سازمان بنادر و دریانوردی برمبنای نرخ ارز دولتی در کنار ایجاد برخی تسهیلات در سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری محمولات اثر بسیار مثبتی بر کاهش هزینه ها و متعاقب آن بر نرخ کرایه‌ی حمل خواهد داشت. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مهم ارزیابی کردن همکاری وزارت امور خارجه با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت شرایط تحریم ظالمانه، اظهار داشت: همکاری وزارت امور خارجه در رفع و یا کاهش محدویت تردد ناوگان ملی در بعضی بنادر خارجی تا حالا بسیار راه گشا بوده است، اما لازم است که این همکاری ها هر چه بیشتر تقویت شود چه آنکه تسهیل در تردد به بنادر خارجی اثری کاهنده بر هزینه ها در زمان تحریم ها دارد. وی همکاری بانک مرکزی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بسیار حائز اهمیت دانست و اشاره کرد: توجه و یاری بانک مرکزی و مدیریت محترم آن در جهت تامین و تسهیل تعاملات ارزی این شرکت در زمان جنگ اقتصادی نه فقط به تعدیل نرخ کرایه حمل کمک خواهدنمود بلکه ضمن تسریع در حمل و رساندن کالاهای اساسی و نهاده های تولید به بازار مصرف داخلی بر قیمت تمام شده‌ی کالا اثری کاهشی خواهد داشت. تفتی در بخش پایانی اظهارات خود با یادآوری مجدد اینکه هم اکنون با اهتمام و کوشش های شبانه روزی مدیران و کارشناسان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، حمل محمولات وارداتی و صادراتی دریایی مطابق با انتظار مشتریان در حال انجام می باشد، اظهار نمود: با وجود محدودیت های داخلی و خارجی فراوان که به قسمتی از آنها اشاره شد، حمل کالا بدون وقفه و با امنیت و سرعت بالا و حداقل نرخ حدود ۱۰ درصد پایین تر از شرکت های رقیب در حال انجام می باشد و با عنایت خدای متعال اعتماد به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بین طیف وسیع مشتریان گرامی بطور بیش از پیش درحال افزایش است.

1399/09/06
22:33:18
5.0 از 5
1396
تگهای خبر: اقتصاد , بانك مركزی , بندر , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان