یك مقام مسئول اعلام كرد:
امضای قرارداد تولید ۱۵ هزار تن ریل ملی
به گزارش فراز برج یك مقام مسئول با اشاره به امضای قرارداد تولید 15 هزار تن ریل ملی، آخرین وضعیت اجرای آزادراه تهران-شمال را شرح داد.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، خیرالله خادمی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته، با اشاره به اینكه طی ۴۰ سال گذشته، اقدامات بسیار خوبی در حوزه تأمین زیرساخت های حمل و نقلی صورت گرفته كه بخش زیادی از نیازهای كشور را بعنوان زمینه ساز توسعه سایر بخش ها تأمین كرده است، تصریح كرد: در سال ۵۷ كل خطوط ریلی كشور ۴۵۶۵ كیلومتر بوده؛ در حالیكه امروز، طول مسیر خطوط ریلی كشور با احتساب خطوط ریلی اصلی و فرعی، به ۱۳ هزار و ۷۹۰ كیلومتر افزایش یافته است؛ ازاین رو در خلال چهار دهه اخیر، طول خطوط ریلی كشور بالغ بر ۹۰۰۰ كیلومتر افزایش داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی، همینطور با اشاره به وضعیت جاده های كشور در طول چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی هم اظهار داشت: در سال ۵۷ طول مسیر آزادراه های كشور ۲۸۵ كیلومتر بود كه امروز طول این مسیر، به ۲۴۰۰ كیلومتر رسیده است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اضافه كرد: در دوره پیش از انقلاب، هیچ بزرگراهی در كشور وجود نداشت؛ اما امروز بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۲۰ كیلومتر، طول بزرگراه های كشور است.
وی همینطور با اشاره به اینكه تا قبل از انقلاب، حدود ۴۷ هزار كیلومتر انواع راه اصلی و فرعی در كشور وجود داشت، خاطرنشان كرد: امروز هم طول راه های اصلی و فرعی كشور به حدود ۱۰۸ هزار كیلومتر می رسد كه نشان داده است در ۴۰ سال گذشته، طول راه های اصلی و فرعی حدود ۶۲ هزار كیلومتر افزایش پیدا كرده است.
خادمی، طول راه های روستایی آسفالته كشور در سال ۵۷ را حدود ۳۰۰۰ كیلومتر عنوان نمود و اضافه كرد: طول این راه ها امروز به ۱۰۴ هزار كیلومتر رسیده است كه افزایش قابل توجهی را نشان داده است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به وضعیت حال حاضر خطوط ریلی كشور هم اظهار داشت: هم اكنون در بخش ریلی ۳۱۹۷ كیلومتر خط آهن در دست راه اندازی است. علاوه بر این، راه اندازی ۵۲۰۰ كیلومتر خط جدید ریلی هم در مرحله مطالعه قرار دارد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان ریل وارد شده به كشور از آغاز دولت یازدهم تابحال و وضعیت تولید ریل ملی در كشور اضافه كرد: خوشبختانه اخیرا اولین قرارداد تأمین ریل با استفاده از مناقصه با یك شركت داخلی امضا شده و مقرر است ۱۵ هزار تن ریل تولید شود. البته هم اكنون منتظر ارائه ضمانت های لازم از جانب این شركت هستیم.
خادمی با اشاره به اینكه شرایط تأمین مالی مورد نیاز برای این قرارداد فراهم است، خاطرنشان كرد: امیدواریم با این قرارداد، بتوانیم از حداكثر ظرفیت داخل، برای توسعه زیرساخت های ریلی استفاده نماییم.
معاون وزیر راه و شهرسازی، همینطور با اشاره به اینكه از سال ۹۲ تابحال ۹۷۰ كیلومتر خط آهن ریل گذاری شده است و تكمیل این خطوط هم در مرحله اجرا قرار دارد، تاكید كرد: حدود ۶۰ كیلومتر از این ریل گذاری، پیش از سال ۹۲ انجام شده؛ ضمن اینكه در مجموع از سال ۹۲ تاكنون، حدود ۶۰ هزار تن ریل برای توسعه زیرساخت های ریلی وارد كشور شده است.
وی افزود: در بخش آزادراهی نیز، هم اكنون ۱۱۶۷ كیلومتر آزادراه در دست راه اندازی است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سالانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ كیلومتر راه اصلی و بزرگراه به بهره برداری می رسد.
خادمی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت قطعه یك آزادراه تهران ـ شمال هم اظهار داشت: این قطعه از آزادراه تابحال ۹۲ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و در تمام جبهه های كاری، عملیات روسازی در حال انجام می باشد كه تابحال ۵۵ درصد از این عملیات انجام شده و ۴۵ درصد هم باقی مانده است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با تاكید بر لزوم توجه به وضعیت ایمنی پروژه اضافه كرد: باید ایمنی این پروژه را به صورت كامل تأمین كنیم؛ از این رو دغدغه ما، سیستم های مربوط به تهویه و به روزرسانی استاندارد تونل ها است كه بنابراین امكان دارد نتوانیم تا آخر سال، این بخش از كار را به اتمام برسانیم. از جانب دیگر، شركت آزادراه تهران ـ شمال بعنوان مجری پروژه وعده داده تا آخر سال، ایمنی قطعه یك را فراهم آورد كه امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای پیشگیری از پس زدگی بار ترافیك در قطعه ۳۲ كیلومتری یك آزادراه تهران ـ شمال تصریح كرد: سرعت مجاز تردد در قطعه یك آزادراه ۱۱۰ كیلومتر است كه امكان دارد بعد از بهره برداری از آن، پلیس سرعت مجاز را به ۱۰۰ كیلومتر كم كند.
خادمی درباره زمان اجرای قطعه ۳ پروژه آزادراه تهران ـ شمال تصریح كرد: برای اجرای این منطقه نیز، جلسه ای با ۶ سرمایه گذار خارجی برگزار كردیم و الان در حال بررسی این مورد هستیم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب