در سال گذشته؛
۵۰۵ میلیون تن کالا بوسیله راه ها جابه جا شد
به گزارش فراز برج، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: سال قبل 505 میلیون تن کالا و 190 میلیون نفر مسافر بوسیله راه های زمینی کشور جابه جا شدند.
به گزارش فراز برج به نقل از مهر، محمد تیموری ظهر شنبه در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با اعلان اینکه سازمان راهداری بخش عظیمی از کارهای توسعه ای و نگهداری در کشور را بر عهده دارد، گفت: باتوجه به شرایط حاکم و اعمال تحریم های ظالمانه بر حمل و نقل هوایی و توسعه نیافتن حمل و نقل ریلی، بیش از ۹۰ درصد جابه جایی کالا و مسافر کشور بوسیله جاده ها صورت می گیرد.
وی با اعلان اینکه سال قبل ۵۰۵ میلیون تن کالا و ۱۹۰ میلیون نفر مسافر بوسیله راه های کشور جابه جا شدند، اضافه کرد: هشت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر، ۳۸۶ هزار ناوگان باری، ۶۸ هزار ناوگان مسافربری و ۷۰۰ هزار راننده دارای کارت هوشمند در زمینه حمل و نقل کشور فعالیت می نمایند.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به وجود ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور، اشاره کرد: ۲۱ هزار نفر پرسنل خدوم از راه های کشور نگهداری می کنند؛ کار بزرگی است برای اینکه نیروهای ما در زمستان و تابستان و ایام عید و تعطیلات درگیر هستند.
تیموری در ادامه با اشاره به این که حجم مبادلات کالا در سراسر دنیا حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار است، اظهار داشت: از این حجم حدود یک سوم معادل ۶ هزار میلیارد دلار بین آسیا و اروپا مبادله می شود که اگر ۱۰ درصد این مبلغ را در نظر بگیریم که به حمل و نقل برگردد ۶۹۰ میلیارد دلار هزینه حمل بین آسیا و سایر نقاط دنیاست.
وی با اعلان اینکه موقعیت ایران به نحوی است که باید بهترین انتفاع را بین شرق و غرب داشته باشد، اضافه کرد: خیلی از کریدورهای بین المللی از کشور ما می گذرد؛ کریدور شمال جنوب بنادر ما را به روسیه و شمال اروپا وصل می کند.
تیموری با اشاره به این که جنگی دراین زمینه برقرار است، گفت: تلاش می کنند مسیر ترانزیتی را از کشور ما دور بزنند و می دانیم اگر مسیری جایگزین مسیر ترانزیتی کشور ما شد بازگرداندن آن ممکن نیست.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری با اشاره به تفاهم نامه بین آذربایجان و ترکیه و پدیدار شدن اختلافات میان ارمنستان و ترکیه برای تغییر مرز مسیر شمالی ترکیه و جایگزینی آن با مسیرهای فعلی در ایران، اشاره کرد: به رغم همه این ها ترانزیت کشورمان سال قبل ۲ برابر رشد داشت که نشان میدهد کارهای خوبی در ابن عرصه انجام شده است.
تیموری با اعلان اینکه ترانزیت علاوه بر مباحث مالی و اقتصادی باارزش است، اظهار داشت: توجه سازمان به ترانزیت یک اولویت است و همه ما در ارکان نظام باید از این موقعیت حداکثر استفاده را ببریم.
وی همین طور به مسائل معیشتی راهداران کشور اشاره و اشاره کرد: برای معیشت پرسنل راهداری و نیروهای طرحی آنچه که در توان داشتیم در زمینه مادی و حقوق کم نگذاشتیم اما در استان اصفهان اعتبارات استانی که به این فصل اختصاص یافته چندان مناسب نمی باشد و خواهش ما از استاندار محترم این است اعتبارات استانی سرفصل حقوق را مرتفع کنند.
تیموری با اعلان اینکه لایحه مدیریت حمل و نقل در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و به زودی در صحن مطرح می شود، افزود: دو سه بخش از مشکلات راهداران ما با تصویب این لایحه حل خواهد شد که همچون بحث بیمه و بازنشستگی رانندگان است که چون از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شده رانندگان ما با حداقل حقوق بازنشسته می شوند که در این لایحه این مساله برطرف شده است و هر راننده ای که بیشتر کار کرده باشد حقوق بیشتری خواهد داشت.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری کشور با اعلان اینکه بیمه تکمیلی هم در این لایحه دیده شده است و با تصویب لایحه منشأ قانونی می یابد، اضافه کرد: حالا بیمه تکمیلی رانندگان حرفه ای با مصوبه شورای هماهنگی راه های کشور برقرار است اما با قانونی شدن آن دغدغه ها تا حدودی مرتفع می شود.
تیموری درباب تامین لاستیک و روغن در پایانه های بزرگ کشور نیز اظهار داشت: در اصفهان نیز در ترانه امیر کبیر روغن توزیع می شود و با شرکت پخش فراورده های نفتی نیز هماهنگی خواهیم کرد که سامانه فروش روغن در اصفهان نیز راه اندازی شود. در بحث سوخت نیز پیگیر هستیم و تلاش می شود سامانه سپهتن بزودی راه اندازی و اجرائی شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب