ماجرای جریمه مشاوران املاک چیست؟

ماجرای جریمه مشاوران املاک چیست؟ به گزارش فراز برج، با ابلاغ قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن نظارت ها بر روند فعالیت مشاوران املاک متخلف تشدید شده به صورتی که تا به امروز ۱۱۰ هزار مشاور املاک جریمه شده اند.



به گزارش فراز برج ؛در حالی که به آستانه فصل نقل و انتقالات مسکن نزدیک می شویم و در این ایام خیلی از مستأجران همچنان از روند فعالیت مشاوران املاک ناراحت هستند و خیلی از آنها از افزایش قیمت های که مشاوران املاک در مناطق می دهند گلایه مند هستند این در شرایطی است که سال جاری در قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره برای این مشاوران املاک جریمه های سنگینی در نظر گرفته شده است. همینطور رتبه بندی مشاوران املاک بر مبنای میزان رضایتمندی مشتریان در دستور کار قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: در همین رابطه فرشید ایلاتی کارشناس سیاستگذاری مسکن با اشاره به اینکه قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن برای مشاوران املاک و تشدید نظارت بر فعالیت آنها طرح های بسیار خوبی در دستورکار دارد اظهار داشت: در ثبت قرارداد اجاره بها مسکن پیشبینی شده که الزامات و سقف های تعیین شده توسط دولت رعایت شود.

وی افزود: در صورتیکه یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، مالک و مشاور املاک هر دو جریمه می شوند.

ایلاتی با اشاره به اینکه مطابق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن مستاجر تا ۵ سال امکان اعاده دادرسی دارد و به ازای مبلغ غیرقانونی دریافت شده از مستاجر به قیمت روز از مالک دریافت می شود اظهار داشت: طبق این قانون مالک تا ۱۰ برابر مبلغ اضافه دریافت شده، جریمه خواهد شد.

این کارشناس سیاستگذاری مسکن اظهار داشت: در صورت تخلف، مشاور املاک بار اول تذکر می گیرد، بار دوم ۶ماه پروانه کسب مشاور تعلیق می شود، برای سومین بار، مجوز کسب یک سال تعلیق می شود و مرتبه چهارم مجوز کسب مشاور املاک لغو خواهد شد.

براساس این گزارش روز گذشته در جلسه شورایعالی مسکن مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود: ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در ۳۱ استان، راه اندازی گشت مشترک ساماندهی مشاورین املاک و بازرسی از ۱۱۰ هزار مشاور املاک از مهم ترین اقداماتی است که در خلال یک سال قبل انجام شده است.







منبع:

1403/03/11
20:41:01
5.0 از 5
265
تگهای خبر: اجاره , افزایش قیمت , برج , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان