جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن شد

جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن شد به گزارش فراز برج، جبار علی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از جانب وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رای هیات وزیران رسما به این سمت انتخاب شد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، در جلسه امروز (یکشنبه) هیأت دولت جبارعلی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از جانب وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رای هیأت وزیران رسماً به این سمت انتخاب شد.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور پس از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت بعد از معرفی و تأیید انتصاب مدیران عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جانب هیئت وزیران، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای آنان، اصلاح ساختارها و رویه ها با هدف جلب و ارتقای رضایتمندی عمومی از خدمات دستگاههای دولتی و عمومی را محور عمل و هدف غایی دولت چهاردهم عنوان نمود.
رئیس جمهور از مدیران جدید شرکت راه آهن و بیمه مرکزی ایران خواست با یافتن راهکارهای خلاقانه و نوآورانه بر مشکلات موجود در راه ارتقای کارآمدی، بهره وری، کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات مجموعه های تحت مدیریت خود بکوشند و اظهار داشت: بنای ما در دولت چهاردهم اینست که فارغ از انتصاب افراد به جناح ها و احزاب، توانمندترین افراد را برای مدیریت شرکت ها و مجموعه های زیر نظر دولت و هم عضویت در هیئت مدیره ها انتخاب نماییم.
پزشکیان همینطور اضافه کرد: نکته مهم اما اینست که پیمان نامه ای تنظیم خواهیم کرد که بر مبنای آن هر کس که برای مدیریت یا عضویت در هیئت مدیره مجموعه ها و بنگاه های دولتی انتخاب شد، باید متعهد شود که این مجموعه را متحول کند، آنرا بروزرسانی کرده و به سوددهی و بهره وری برساند؛ مدیران و اعضای هئیت مدیره شرکت ها و مجموعه های دولتی از این پس در سود و زیان شریک خواهند بود و اگر نتوانند شرکت را به سوددهی برسانند، باید در ضرر و زیان های وارده سهیم باشند.
رئیس جمهور تصریح کرد که شرکتهای دولتی باید سودده باشند و اگر شرکتی به هر علت سودآور نیست، باید تعیین تکلیف یا تعطیل شود.
پزشکیان همینطور از تمام مسؤلان و مدیران دولت خواست در نظر داشته باشند که مردم در رجوع برای دریافت خدمات تعریف شده در قالب وظایف و مأموریت های آن دستگاه، حکم ارباب آنان را دارند و باید خدمات تعیین شده را با بهترین کیفیت و رعایت نهایت کرامت، عزت و احترام دریافت نمایند و اگر عرضه خدمات درخواستی در قالب وظایف آن دستگاه هم نبود، باز هم با رعایت احترام و کرامت افراد، مبحث برای آنها تشریح شود.
رئیس جمهور همینطور تصریح کرد که یکی از مبانی اصلی پرداخت حقوق و مزایای مدیران و کارکنان باید میزان ایجاد رضایت و یا نارضایتی برای ارباب رجوع، قرار گیرد.
پزشکیان از مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم خواست تا در اجرای پروژه های این بخش، به تکلیف سند چشم انداز در رساندن کشور به جایگاه اول منطقه به شکل جدی توجه گردد، چون که اگر یک مسیر ریلی با مصالح و ماشین آلات قدیمی اجرا شود، سبب اتلاف توأمان زمان و منابع کشور و افزایش فاصله ما با رقبای منطقه ای خواهد شد.
گفتنی است جبارعلی ذاکری عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی راه آهن علم و صنعت، معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و معاون ساخت راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت را در سوابق خود دارد.

1403/06/19
11:15:54
5.0 از 5
72
تگهای خبر: استانداری , بیمه , پروژه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان