كارشناس هواشناسی اعلام كرد؛

ورود موج بارش های پاییزی به کشور از روز چهارشنبه

ورود موج بارش های پاییزی به کشور از روز چهارشنبه فراز برج: رییس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از ورود موج جدید بارش های پاییزی از روز چهارشنبه (4 مهر) در بیشتر نقاط کشور آگاهی داد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، صادق ضیائیان رییس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که برمبنای نقشه های فصلی با پاییز خشک و کم بارش تر از حد نرمال مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: امروز (دوشنبه، دوم مهر) و (سه شنبه، سوم مهر) در بعضی مناطق واقع در شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.
وی افزود: همین طور در ایام چهارشنبه (چهارم مهر) و پنجشنبه (پنجم مهر) در بعضی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.
رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: امروز در نوار شرقی، فردا در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق، جنوب غرب و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعت ها وزش باد به نسبت شدید و در بعضی مناطق خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.
به گفته ضیائیان؛ از امروز تا روز سه شنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می دهد و از روز چهارشنبه موج جدید بارش های پاییزی وارد کشور می شود.
وی اظهار داشت: آسمان تهران امروز صاف، وزش باد در پس از ظهر با افزایش ابر و افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد و فردا صاف، وزش باد، در پس از ظهر با افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که طبق پیش بینی ها میزان بارش ها در فصل نرمال نخواهد بود به کشاورزان اشاره کرد: برای کاشت محصولات زراعی خود از پیش بینی های هفتگی بهره گیرند تا کشاورزان گرفتار ضرر و زیان نشوند، برای اینکه تعدادی از محصولات کشاورزی نیاز به آبیاری مداوم دارد و اگر بارش ها به اندازه نباشد، از بین خواهد رفت.


منبع:

1403/07/02
15:04:21
5.0 از 5
161
تگهای خبر: كشور , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان