دبیر انجمن شركت های هواپیمایی:
مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی، ساختاری است
به گزارش فراز برج، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: مشکلات ناوگان حمل و نقل هوایی، مشکلاتی ساختاری است که از گذشته هم وجود داشته است. در دولت چهاردهم توجه بیشتر به صنعت حمل و نقل هوایی می تواند مشکلات این حوزه بخصوص در مبحث کمبود ناوگان را حل و فصل کند.
«مقصود اسعدی سامانی» امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: شرکتهای هواپیمایی در کوشش برای سرخط آوردن هواپیماهای زمین گیر و همینطور افزایش ناوگان خود هستند.
این مقام صنفی بیان داشت: اخیرا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با صندوق توسعه ملی به منظور دریافت تسهیلات برای حمل و نقل داشته که تخصیص بخشی از این تسهیلات برای افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل هوایی می تواند ناترازی موجود در عرضه و تقاضا را برطرف کند.
وی معتقد است: مشکلات ناوگان حمل و نقل هوایی، مشکلاتی ساختاری است که از گذشته هم وجود داشته و بخشی از آن هم به علت قیمت گذاری دستوری بوده است.
اسعدی سامانی اظهار داشت: رایزنی های وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری با صندوق توسعه ملی به نتیجه خوبی رسیده و امیدواریم بخش خصوصی که در گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته بود، در کانون توجهات قرار بگیرد تا بتواند نقش خویش را در افزایشه ناوگان هوایی ایفا کند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، از تعاملات و ارتباطات خوب این انجمن با سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع داد و اظهار داشت: در تلاشیم با همفکری و تعامل با دولت مشکلات موجود را کاهش دهیم.
تحریم ها مانع استفاده از خدمات لیزینگ برای خرید هواپیما
وی خاطرنشان کرد: در جهان خرید هواپیما به شکل نقدی نیست و به صورت معمول شرکتهای هواپیمایی از خدمات لیزینگ استفاده می کنند؛ یعنی شرکت هایی هستند که هواپیما را به شکل اجاره در اختیار شرکتهای هواپیمایی قرار می دهند، اما کشورمان به علت تحریم ها نمی تواند از این ساز و کار جهانی استفاده نماید و در داخل کشور هم چنین ساختاری وجود ندارد.
اسعدی افزود: سرمایه گذاری در این حوزه و خرید هواپیما بسیار سنگین است، اما به علت تحریم ها و همینطور عدم توجه کافی دولت ها در گذشته به صنعت حمل و نقل هوایی، بخش خصوصی خود به تنهایی باید سرمایه مورد نیاز این مهم را تأمین می کرد.
تاثیر کنار گذاشتن قیمت گذاری دستوری بر افزایش ناوگان
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در ادامه تصریح کرد: با حکم دیوان عدالت اداری که بر اجرای قانون برنامه پنجم توسعه تاکید دارد، امیدواریم عقب ماندگی ها در حوزه افزایش ناوگان به تدریج جبران شود.
وی با اشاره به اینکه اصلاح قیمت بلیت پروازها و کنار گذاشته شدن قیمت گذاری دستوری آثار خویش را به تدریج در این حوزه هم خواهد گذاشت، اظهار داشت: هرچند این مورد در کوتاه مدت امکانپذیر نیست و کمی زمان خواهد برد، اما امیدواریم عقب ماندگی ها جبران شود و تعداد هواپیماهای فعال در کشور افزایش یابد.
این مقام صنفی تصریح کرد: اصلاح قیمت بلیت پروازها در همین مدت کوتاه تأثیر خویش را گذاشته است، به صورتی که باعث از بین رفتن دلالی و بازار سیاه شده و بلیت به سادگی در دسترس افراد قرار گرفته و تعداد پروازها افزایش پیدا کرده است.
منبع: فراز برج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب