معاون وزیر راه خبر داد؛

احصاء نیازهای ۱۱۱ استارتاپ حمل و نقلی از طرف وزارت راه

احصاء نیازهای ۱۱۱ استارتاپ حمل و نقلی از طرف وزارت راه فراز برج: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از راه اندازی سامانه رسیدگی به درخواست های استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان حمل و نقلی در آینده نزدیك آگاهی داد.



به گزارش فراز برج به نقل از دبیرخانه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیك و صنایع وابسته، شهرام آدم نژاد گفت: وزارت راه و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی با شركت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حوزه حمل و نقل دارد، در این راستا این وزارتخانه با حدود ۵۱۱ استارت آپ و شركت دانش بنیان در حوزه حمل و نقل مصاحبه كرده و از بین آنها نیازها و احتیاجات نزدیك به ۱۱۱ استارت آپ و شركت دانش بنیان حمل و نقلی را احصا كرده است.
وی افزود: هم اكنون احصای احتیاجات شركت های دانش بنیان در مواردی نظیر ریسك سرمایه گذاری، ریسك جذب نیروی انسانی، عدم ارائه تسهیلات به این شركت ها، مقاومت كسب و كارهای سنتی در مقابل كسب و كارهای نوین و جذب مشتری و بازاریابی انجام شده است.
وی تصریح كرد: اهمیت این مساله تا حدی بود كه با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی، كارگروهی برای شتاب دهی استارت آپ های این حوزه تشكیل شده است كه علاوه بر رفع نیازهای خدمات و اطلاعات آنها، به این شركت ها سمت و سوی درست را به منظور تجاری شدن و رسیدن به سطح خدمات دهی در مقیاس كلان نشان میدهد.
وی تصریح كرد: الان سامانه های رسیدگی به درخواست های استارت آپها و شركت های دانش بنیان حمل و نقلی در شرف راه اندازی هستند تا این شركت ها بتوانند در اسرع وقت و بدون واسطه مسائل و مشكالت خودرا با مسئول مربوطه مطرح كنند و مشكلات آنها در اسرع وقت مرتفع شود.
وی اظهار نمود: علاوه بر این كارگروه فوق طی جلسات منظم و مختلفی كه برگزار می نماید اهتمام دارد تا با رویكرد شتاب دهی این استارت آپها را در راه درست هدایت كند تا هرچه سریع تر به مرحله تجاری شدن برسند.
استارت آپها قادر به حل مشكل صنعت حمل و نقل خواهند بود
وی با اشاره به حضور شركت های دانش بنیان در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیك آذرماه امسال، اظهار نمود: یكی از ركن های اصلی این نمایشگاه استارت آپها و شركت های دانش بنیان هستند برای اینكه محوریت آنها استفاده از تكنولوژی اطلاعات (IT) و هوشمندسازی حمل و نقل است.
وی اضافه كرد: تقریباً نیمی از تلاش های صنعت حمل و نقل كالا برای مدرنیزه شدن از سال ۱۹۹۸، با شكست همراه بوده و مشكل اینجا بود كه شركت ها نمی دانستند علاوه بر تغییر تكنولوژی، باید رویه تجاری خودرا نیز تغییر دهند؛ اما حالا فعالان این حوزه، راهكارهای دیجیتالی تازه ای برای بقاء در این بازار به شدت رقابتی یافته اند، تغییرات به حدی جامع و كامل بوده كه بزرگان سرمایه گذاری سیلیكون ولی، روی موفقیت بیش از پیش این مساله اتفاق نظر دارند و معتقدند كه استارت آپها قادر به حل مشكل صنعت حمل و نقل خواهند بود.
وی اظهار داشت: استارتاپ های حمل و نقلی، با وجود اینكه تحت مالكیت خصوصی اداره می گردند، چنانچه در راه درست و مناسب هدایت شوند، می توانند دستاوردهای مثبت بسیاری زیادی را برای دیگر ذی نفعان حمل نقل نظیر جامعه، دولت و سازمان ها به ارمغان بیاورند.
وی اضافه كرد: نمایشگاه بین المللی حمل و نقل بستری مناسبی برای هم افزایی بین فعالان این حوزه برای مطرح كردن بی واسطه مسائل و مشكلات شركت های دانش بنیان با مسئولان، سرمایه گذاران، كارآفرینان، تجّار، دانشگاهیان و متخصصان حمل و نقل فراهم می آورد.
وی اظهار نمود: یكی از مناسب ترین و مهم ترین رویدادهای این نمایشگاه كه با حضور استارتآپ ها برگزار می گردد مراسم روز ارائه است كه طی آن استارتآپ ها و شركت های دانش بنیان دستاوردها و محصولات خودرا ارائه می دهند، این روز فرصت مناسبی است تا سرمایه گذاران گزینه های مناسب خود برای سرمایه گذاری بیابند و از آن طرف استارتآپ ها بتوانند برای كسب و كار نوین خود سرمایه گذار مناسب بیابند.
وی بیان كرد: همچون دستاوردهای مهم دیگر حضور شركت های دانش بنیان و استارتآپ های حمل و نقل در نمایشگاه دستیابی به منبع عظیمی از ایده ها و محصولات جدید است كه می تواند در حوزه حمل و نقل هوشمند در مقیاس بزرگ توسط شركت های حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.
ارتباط دولت و بخش خصوصی و تعامالات فیمابین در هفته حمل و نقل
وی اظهار نمود: یكی از مهم ترین مسائل موجود در بخش حمل و نقل كشور، عدم تعامل مناسب و درخور بخش خصوصی و دولتی برای رفع مسائل و مشكلات این حوزه است؛ دولت برای خود یك سری قوانین و مقرراتی دارد كه ملزم به رعایت آنها بوده و سایر بهره برداران زیرساخت های حمل و نقلی نیز باید از آنها تبعیت كنند.
وی اضافه كرد: بعضی از شركت های خصوصی این قوانین را دست و پا گیر دانسته و بدین جهت حاضر به همكاری با دولت نیستند، در این راستا نمایشگاه بین المللی حمل و نقل فرصت مناسبی است تا شركت های خصوصی و ارگان های دولتی بی واسطه و در یك فضای مناسب با حضور دیگر متخصصان و فعالان بخش حمل و نقل داخلی و خارجی با یكدیگر به گفت و گو و تعامل پرداخته و مسائل و مشكالت و انتظارات یكدیگر را در محیط غیررسمی با یكدیگر در بین بگذارند.
وی اظهار داشت: با توجه با وسعت دامنه تخصصی و فنی این نمایشگاه، همه حوزه های حمل و نقلی شامل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی در همه سطوح مدیریتی شامل سیاستگذاری، تاكتیكی، عملیاتی و اجرایی با حضور همه نهادهای دولتی، خصوصی، بین المللی، دانشگاهی، دانش بنیان و استارتآپی را شامل می شود و بدین جهت می تواند محل مناسبی برای عقد و تصویب تفاهمنامه ها، قراردادها، موافقتنامه ها و قوانین و مقررات لازم در امتداد افزایش بهره وری صنعت حمل و نقل باشد.

1398/08/16
19:31:12
5.0 از 5
4977
تگهای خبر: بازاریابی , تسهیلات , حمل و نقل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان