باند ۲۹ چپ مهرآباد خرداد ۱۴۰۱ عملیاتی می شود
به گزارش فراز برج سرپرست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از روند کنترل پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید نمود.
به گزارش فراز برج به نقل از فرودگاه مهرآباد، سی و پنجمین جلسه کنترل پروژه باند ۲۹ چپ با حضور حمیدرضا سیدی سرپرست شرکت فرودگاه ها، حسین اسفندیاری عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی، ابراهیم مرادی عضو هیأت مدیره و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد، مصطفی صفایی معاون عملیات فرودگاهی، زحمت کشان مدیرکل ساخت و توسعه فرودگاه ها و مدیرعامل و عوامل گروه مشارکت و همینطور مدیر عامل مشاور کارفرما و کلیه کارگروه عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ در سالن جلسات محل کارگاه گروه مشارکت برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه ️اسفندیاری با عرضه گزارشی از شروع مطالعات، تحقیقات و طراحی تا اجرا، از تلاش همکاران ستادی و فرودگاهی و گروه مشارکت برای ایجاد هماهنگی و تعامل در اجرای این پروژه ملی قدردانی کرد.
وی ضمن اشاره به تشکیل دو کمیته کنترل پروژه کارگاهی و ستادی برای پیشرفت اهداف اجرا، متذکر شد؛ این مدل کنترل پروژه می تواند الگو و مدل مناسب پروژه ای در کل کشور باشد.
وی به صورت خلاصه به توضیح عملی و فنی اجرای پروژه پرداخت و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا تاریخ اعلام شده، بازگشایی باند ۲۹ چپ در خرداد ماه ۱۴۰۱ را عملی نمائیم و مطابق سناریو عملیاتی پیش برویم.
در ادامه اعضای کارگروه پروژه باند ۲۹ به صورت خلاصه اقدامات انجام شده را به مدیرعامل جدید گزارش دادند.
داودی معاون فنی و مهندسی فرودگاه گزارش کوتاه و کاملی از روند اجرای پروژه، نظارت کامل و فنی در اجرا عرضه و از تلاش شبانه روزی واحد فنی و مهندسی در نظارت بر اجرا و رعایت استانداردهای فنی و شیوه نامه های اجرایی در بخش های مختلف پروژه گزارش داد.
الهی نیا معاون عملیات هوانوردی هم ضمن بیان اقدامات تمهیدی قبل از بستن باند ۲۹ چپ به کلیات مراحل عملیاتی کردن باند ۲۹ راست و نقش کلیدی و پرارزش دفاتر تخصصی ستاد شرکت و هم فعالیتهای ادارت عملیاتی اشاره نمود.
وی همینطور ضمن اشاره به ضرورت بازگشایی باند ۲۹ چپ به صورت فرایند محور و مبتنی بر مقررات AIRAC از مدیرعامل خواست نحوه ی بازگشایی با حضور ایشان و بخش های مرتبط، سیاستگذاری و برنامه ریزی شود.
حیدری قائم مقام فرودگاه بین المللی مهرآباد از هماهنگی های نظامی و امنیتی در جهت تسریع در اجرای پروژه رفع موانع باند ۲۹ راست بعنوان باند اصلی مهرآباد به منظور تسریع در انجام بهسازی باند ۲۹ چپ و رفع موانع اجرای پروژه باند ۲۹ چپ گزارشی عرضه کرد.
در ادامه آشتیانی معاونت عملیات تسهیلات فرودگاهی هم از برنامه ریزی پروازی هماهنگی با ایرلاین ها به منظور عرضه خدمات فرودگاهی در طول اجرای پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ بدون هیچ گونه خلل در عملیات پروازی و عرضه خدمات فرودگاهی گزارش داد.
پس از عرضه این گزارش ها، مدیرعامل گروه مشارکت و مشاور کارفرما هم اقدامات مهم و فنی انجام شده در روی باند را ارائه نمود.
حمیدرضا سیدی سرپرست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هم بعد از استماع گزارش ها، از تمامی همکاران در شرکت فرودگاه ها و فرودگاه مهرآباد و پیمانکار گروه مشارکت که مقدمات اجرای این امر مهم و تأثیرگذار در صنعت هوانوردی را فراهم و به مرحله اجرایی درآوردند، قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: فرایند مطالعات پروژه و مدیریت ریسک آن یکی از اقدامات ارزشمندی و تأثیرگذار است که در شرکت فرودگاه ها انجام شده و از همه عوامل اجرایی این پروژه مهم می خواهم که در انجام استاندارد عملیات اجرایی آن از هیچ تلاش تاثیر گذار مثبتی فرو گذار نشوند. وی اظهار داشت: انتظار می رود که به منظور حرکت در راه زمانبندی تعیین شده و انضباط کاری بیش تر از گذشته تلاش شود.
سیدی بر مستندسازی کلیه مراحل اجرایی این پروژه تاکید نمود.
پس از این نشست هم مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و هیأت همراه از محل اجرای پروژه در باند ۲۹ چپ دیدن و از نزدیک در جریان اقدامات انجام گرفته بر روی باند قرار گرفت.
منبع: farazborj.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب