رئیس سازمان هواپیمایی كشوری:

بخشی از مذاکرات وین به خرید هواپیما و قطعات اختصاص داشت

بخشی از مذاکرات وین به خرید هواپیما و قطعات اختصاص داشت به گزارش فراز برج رئیس سازمان هواپیمایی کشور از مذاکره با طرف های اروپایی برای تأمین ناوگان و قطعات اطلاع داد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، محمد محمدی بخش در نشست خبری به برخی برنامه های سازمان هواپیمایی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه ناوگان و زیرساخت ها نسبت به تأمین قطعات، بهره گیری از نخبگان صنعت هوانوردی و… و. از مهم ترین برنامه های ماست. این صنعت بیشترین صدمات را از تحریم ها دید در حالیکه بیشترین خدمات را عرضه کرده است. با افتخار باوجود ۴۲ سال تحریم صنعت هوانوردی توانستیم روی پای خود بایستیم.
وی درباره هواپیماهای برجامی عنوان کرد: یک گروه از هواپیماها به خانواده ATR و گروه دیگر به خانواده ایر باس ها اختصاص دارد. بعد از تخلف گروه اروپایی و بدعهدی آنها در تأمین هواپیماها و قطعات و تعمیر و نگهداری هواپیماهای برجامی توانستیم با متخصصان داخلی این هواپیما را سر پا نگه داریم اما به سختی افتادیم و به سختی می توانیم قطعه تأمین نماییم.
وی تاکید کرد: هم اکنون هفت فروند از هواپیماهای ای تی آر «سر خط» هستند و در سفرهای نوروزی از آنها استفاده می شود استاندارد دنیا این است که ۲۵ درصد هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی در دست تعمیر بوده و ۷۵ درصد دیگر فعال باشند که فعال بودن هفت ای تی آر به استانداردها نزدیک است.
وی ضمن اشاره به این که بخشی از مذاکرات وین به تأمین هواپیما و قطعات اختصاص داشت، تصریح کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» تابحال اقساط مختلفی برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی به خرید هواپیمای برجامی به بانکهای عامل مختلف پرداخت کرده است. دیوان محاسبات پیشنهاد داده تا برای تسویه این تسهیلات بخشی از بدهی به صورت افزایش سرمایه و قسمتی دیگر به صورت تهاتر مطالبات هما از دولت در نظر گرفته شود.
معاون وزیر راه اظهار داشت: گروه حسابرسی را در هما مستقر کردیم، دیوان محاسبات هم درحال حسابرسی حساب های ایران ایر است که بخشی از آن به تسهیلات خرید هواپیما باز می گردد. این پیشنهاد دیوان محاسبات در مورد تسویه بدهی هما از محل مطالباتش از دولت بعد از حسابرسی دیوان محاسبات قابل بررسی و انجام خواهد بود.
وی درباره این که آیا با یک فروند هواپیما میتوان ایر لاین تأسیس کرد، عنوان کرد: به هیچ عنوان و گزارشی که انتشار یافته بود، اشتباه است. برپایه مقررات مصوب شورایعالی هواپیمایی باید حداقل سه فروند هواپیمای ملکی برای تأسیس ایرلاین وجود داشته باشد.
محمدی بخش در پاسخ به این که آیا ایرلاین ها زیان ده هستند، اظهار داشت: ما معتقدیم مدل اقتصادی شرکتهای هواپیمایی باید تغییر کند. البته اعتقادی ندارم که ایرلاین ها زیان ده هستند. ظرفیت های داخلی در زمینه تولید و مصرف بعضی از ملزومات ایرلاین ها بوجود آمده که برای کاهش هزینه های آنها مؤثر است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص این که کف قیمتی اعلام شده بود و سازمان هواپیمایی اجازه فروش بلیت پایین تر از نرخ ۶۰۰ هزار تومان را نداده بود، اظهار داشت: به هیچ عنوان کف نرخی را اعلام نکردم اما اعلام کردم در زمان فروش بلیت ها باید حداقل هزینه های یک ایرلاین مانند نرخ سوخت و بیمه در آن لحاظ شود.
وی اضافه کرد: ما معتقدیم باید واسطه ها و دلالان از فروش بلیت هواپیما حذف شوند. تلاش خواهیم کرد سبد فروش ایرلاین ها مستقیماً به مسافر متصل شود. این که درباره کف قیمت صحبت کرده بودم نگرانی ام در مورد ایمنی پرواز بود. درآمد ایرلاین ها با ایمنی پرواز ارتباط مستقیم دارد اما این به معنای گران فروشی نیست.
محمدی بخش ضمن اشاره به این که خرید ای تی آر را برای اقلیم کشور کارشناسی نمی دانم افزود: ۱۰ فروند هواپیما خریداری شده است. محمدی بخش اظهار داشت: فروش چارتری وجود دارد و کسی آنرا کتمان نکرده است اما تعیین تکلیف خواهد شد. ما در شورایعالی هواپیمایی سقف بلیت تعیین کردیم و با ایرلاین ها و آژانس های گران فروش مقابله می نماییم.

1400/12/25
21:23:41
5.0 از 5
625
تگهای خبر: اقتصاد , ایمنی , برج , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان