مدیركل دفتر حقوقی سازمان راهداری خبرداد:
استقرارکمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل و نقل در ادارات کل راهداری
به گزارش فراز برج، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تشکیل کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای سراسر کشور اطلاع داد.
به گزارش فراز برج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین پارسایی اظهار داشت: در جهت حفظ و صیانت از حقوق و تسهیل فرآیند حقوقی سایر امور در ارتباط با رانندگان، (بویژه تنظیم ضوابط و مقررات در ارتباط با تأمین رفاهیات)، و رسیدگی فوری و بموقع به تخلفات منجر به تضییع حقوق رانندگان بخصوص در زمینه دریافت کمیسیون اضافی، عدم پرداخت کرایه، تسریع در رسیدگی مؤثر و بازدارنده به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری و تأمین هر چه بیشتر اهداف نظارتی مورد نظر و ایجاد اثربخشی در تصمیمات، مبادرت به فعال سازی کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها شده است.
پارسایی اضافه کرد: از زمان ابلاغ این بخشنامه برگزاری جلسات کمیسیون های ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل برون شهری در محل ادارات کل ستادی، استانی و شهرستانی، محل فعالیت شرکت ها و مؤسسات حمل و نقلی، پایانه های عمومی و اختصاصی و شهرک ها یا هر محلی که عملیات حمل و نقلی در انجام می گیرد، با حضور دبیر کمیسیون (رئیس اداره حقوقی)، نماینده اداره کالا یا مسافر و نماینده صنف مربوطه، لازم است و نسبت به موارد تخلف به صورت فوری، رسیدگی و مطابق آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تصمیمات قانونی لازم اتخاذ می شود.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: اولویت جبران حقوق تضییع شده رانندگان به طرق ممکن در کوتاهترین زمان و حتی پیش از ارجاع مبحث به کمیسیون است و درصورتیکه تخلفی به کمیسیون ارجاع شود هم باید مطابق مفاد بخشنامه مذکور در اسرع وقت تصمیم گیری و رای کمیسیون بعد از قطعی شدن اجرا شود بنابراین باید گفت حق اعتراض قانونی شرکت ها هم کماکان به قوت خود باقی است.
پارسایی در مورد انواع تخلفاتی که در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و حمل و نقل جاده ای بررسی می شود، اظهار داشت: دریافت کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در مورد پرداخت کامل و بموقع کرایه رانندگان، سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی (ابطال بارنامه یا صورت وضعیت و…)، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات در ارتباط با سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه (عدم رعایت مقررات در ارتباط با تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه یا صورت وضعیت) همچون مواردی هستند که در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل جاده ای رسیدگی و بررسی می شود.
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایات خویش را از راه نمایندگی های مستقر در پایانه های عمومی، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و یا سامانه تلفنی ۱۴۱ منعکس و پیگیری کنند.
منبع: farazborj.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب