ایجاد راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی

ایجاد راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی فراز برج: سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی و ظرفیت تخصصی و فنی مهندسان ایرانی، آگاهی داد.



به گزارش فراز برج به نقل از مهر، هوشنگ بازوند سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز (سه شنبه، ۲۹ آبان) جلسه مشارکت سرمایه گذاری در راه اندازی راه آهن تهران - لاریجان - آمل با حضور استاندار مازندران و مدیران شرکت ساخت و توسعه با نمایندگان شرکت CREC چین برگزار کرد و با اشاره به دانش و تخصص مهندسان ایرانی در ساخت محورهای ریلی، اظهار داشت: هم اکنون توسعه شبکه ریلی ایران با هدف تکمیل کریدورهای ریلی، اتصال به مبادی ورودی و خروجی بار و ترانزیت بین المللی از اولویت بالایی برخوردارست.
وی افزود: اکنون طول شبکه ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر، طول پروژه های در دست ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و طول محورهای مطالعاتی ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.
سرپرست شرکت ساخت و توسعه با اشاره به حضور ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری و ۱۲۰۰ شرکت مهندسین مشاور در شرکت ساخت اضافه کرد: باتوجه به ظرفیتهای تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره مندی از تجارب و دانش شرکت های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه آهن تهران-لاریجان-آمل با سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها نیز در این نشست با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور ایران بر توسعه ریلی کشور اشاره کرد: در قانون هفتم توسعه کشور به تکمیل خطوط ریلی خصوصاً خطوط پرسرعت تاکید فراوانی شده است و راه اندازی ۱۸۰۰ کیلومتر مسیر ریلی اصلی و یک هزار کیلومتر مسیرهای دوم و فرعی در وظایف شرکت ساخت و توسعه است.

تأمین اعتبار یکی از اصلی ترین دغدغه ساخت پروژه های ریلی است

همچنین در ادامه این جلسه، عباس خطیبی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژه های ریلی را یکی از اصلی ترین دغدغه های این حوزه دانست و اظهار داشت: باتوجه به تخصص و دانش روز موجود در ایران با تامین مالی مورد نیاز قادر هستیم ۱۵ هزار کیلومتر خطوط موجود را به ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا دهیم و در این راه از شرکت های سرمایه گذار در این زمینه استقبال می نماییم.
وی از برنامه توسعه خطوط ریلی اتصال مرکز به شمال کشور آگاهی داد و اشاره کرد: با این هدف مطالعات گسترده ای در سالهای قبل بر روی این مقوله در ایران انجام شده است و از میان واریانت های موجود کریدور ریلی هراز به طول ۱۵۵ کیلومتر از تهران تا آمل پذیرفته شده است.
خطیبی ساخت راه آهن تهران-لاریجان-آمل را یکی از محورهای ریلی مهم کوهستانی با عبور از دل رشته کوه های البرز اعلام نمود و اضافه کرد: این مسیر نیاز به ساخت ۱۱۸ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل خاص دارد که برمبنای مطالعات اولیه اعتبار مورد نیاز به روز آن حدود ۳۰۰ همت برآورد می شود.


منبع:

1403/08/30
09:52:44
5.0 از 5
209
تگهای خبر: پروژه , پیمانكار , ترانزیت , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان