معاون وزیر راه و شهرسازی:

توان ساخت سالانه 500 کیلومتر بزرگراه وجود دارد

توان ساخت سالانه 500 کیلومتر بزرگراه وجود دارد به گزارش فراز برج، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توان و ظرفیت سرمایه گذاران ایرانی و ضرورت بسترسازی قانونی و عملیاتی شدن مشوق ها برای سرمایه گذاران اظهار داشت: به شرط حمایت های قانونی و افزایش مشوق های بخش خصوصی، توان ساخت سالانه 500 کیلومتر آزاد راه را داریم.


به گزارش فراز برج به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، "هوشنگ بازوند" دوشنبه شب (هفدهم دی ماه) در نشست اعضاء کمیسیون تلفیق بودجه با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی حمل و نقل نظام در سال ۱۳۷۹ از طرف رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: این سیاست ها بر ایجاد نظام جامع حمل و نقل و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و آزادراهی با نگرش مبتنی بر آمایش سرزمین، پدافند غیرعامل و افزایش ترانزیت بار و مسافر تاکید دارد.
وی اظهار داشت: در اوامر رهبر معظم انقلاب بر مردمی سازی اقتصاد، توسعه منطقه مکران و همین طور توسعه کریدورهای ترانزیتی در مشارکت با بخش خصوصی بصورت ویژه تاکید شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: هم اکنون، این شرکت راهبر ۲۱۱ طرح و ۳۶۵ پروژه با مجموع سه هزار و ۲۱۶ قرارداد است که مبلغ اولیه این قراردادها ۲۶ همت است.
بازوند اشاره کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح ها و پروژه ها هم اکنون ۳۵ درصد است و اعتبارات سال ۱۴۰۳ بالاتر از ۲۲ همت برآورد شده است.
وی با اشاره به نیاز سه هزار و ۴۰۰ همتی بودجه برای اتمام پروژه های ریلی، بزرگراهی و آزادراهی اظهار داشت: تا انتهای سال جاری، ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی، ۱۲۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۶۰ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح می گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، با اشاره به تلفات تصادفات جاده ای، بر لزوم حذف نقاط حادثه خیز تاکید کرد و اضافه کرد: یکی از بزرگ ترین و مهم ترین اقدامات تخصصی برای حذف نقاط حادثه خیز، افزایش کریدورهای ریلی و آزادراهی است که دراین خصوص به کمک ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیازمندیم.
بازوند با اشاره به هزینه های بیش از پیش نگهداری و بهسازی بزرگراه ها و بزرگراه ها اظهار داشت: عواید آزادراهی پاسخگوی هزینه های نگهداری جاده ها نیست و در این خصوص به بخشنامه ها و بخشنامه هایی برای معافیت مالیاتی سرمایه گذاران بخش خصوصی، با حمایت و اثرگذاری نمایندگان مجلس نیاز داریم.
وی خواهان تدوین ضوابط مشخص برای حضور مردم در حوزه اقتصاد کشور بوسیله طرح های تملک دارایی های سرمایه ای شد و تاکید کرد: مجلس می تواند با هدایت سرمایه گذاری بخش خصوصی، کمک بزرگی به کاهش تصادفات جاده ای کند.
از دیگر درخواست های بازوند در جلسه امشب، بررسی موضوع واردات ماشین آلات راه سازی و ریلی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و تحقق این مساله توسط نمایندگان مجلس بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از عملیات اجرائی ۷۶۰ کیلومتر مسیر ریلی و ۱۸۸۲ کیلومتر مسیر در دست مطالعه آگاهی داد و از توان مهندسان و سرمایه گذاران بومی تشکر کرد.
وی کریدور آستارا- بندرعباس را مهم ترین کریدور ریلی حال حاضر کشور مطرح کرد و اظهار داشت: هم اکنون، درحال تکمیل ۹ کریدور ریلی مهم شامل آستارا-بندرعباس، آستارا-چابهار، سرخس-چابهار، پارس آباد-بندر امام خمینی، سرخس-مرز رازی و... هستیم.
بازوند در پایان، با اشاره به نیاز ۵۳۰ همتی اعتبار برای اتمام کریدورهای آزادراهی اظهار داشت: به شرط حمایت های قانونی، توان داخلی مهندسان و سرمایه گذاران ایرانی، امکان ساخت سالانه ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی، آزادراهی و بزرگراهی را فراهم می آورد.




منبع:

1403/10/18
09:51:13
5.0 از 5
36
تگهای خبر: آزادراه , اقتصاد , بندر , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
فرازبرج

farazborj.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فراز برج محفوظ است

فراز برج

ساخت و ساز برج و ساختمان